De Manta A werd in september 1970 geïntroduceerd. De Manta was aanvankelijk leverbaar als 1600, 1600S en 1900S. De 1600 was voorzien van 1 carburateur die de motor hielp aan een vermogen van 68 pk bij 5200 toeren per minuut. Hiermee was een topsnelheid mogelijk van 150 km/u. De motor in de 1600S had een tweetraps carburateur met een vermogen van 80 pk, de 1900S had een vermogen van 90 pk bij 5100 tpm en liep ruim 170 km per uur.

In 1972 werd de serie uitgebreid met een Manta 1200, eigenlijk veel te licht, maar milieur eisen toen al dwongen dit af. Twee jaar later werd er een topmodel aan het programma toegevoegd: de GT/E met benzine-injectie. Deze 1897 cc  had 105 pk en was goed voor een top van 190 km/u.

In juli 1975 stopte de productie van de Manta A , waarna de auto opgevolgd werd door de Manta B, de Manta A was een verkoopsucces en er waren 498.553 stuks gebouwd.

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.
Aanmelden
© 2021 - 2022 classicopel | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel